10.05.2017

De universiteit besloot om eindelijk een week vakantie te geven, dus die dagen bracht ik door met het kijken van Once Upon A Time en culturele uitstapjes. Ik ging naar de balletvoorstelling Onegin van Het Nationaal Ballet, een mooi balletstuk over een tragische liefde. Daarnaast bezocht ik samen met mijn vader een tentoonstelling over de Romanov familie, de tsaren en leiders in Rusland. De tentoonstelling focust vooral op de laatste tsaar en hoe de revolutie in 1917 een einde maakte aan de macht en levens van de tsaar en zijn familie. Wellicht ken je de naam Romanov van de animatiefilm Anastasia, die inspeelt op de mythe van een prinses die de moordaanslag overleefd zou hebben. Het is een interessante tentoonstelling over de geschiedenis van Rusland en de familie van de tsaar en als je geïnteresseerd bent in geschiedenis of gewoon benieuwd bent naar de tsarenfamilie, dan raad ik het zeker aan. Verder ging ik in Amsterdam ook leuk lunchen bij een hipsterachtig tentje en natuurlijk bezocht ik ook een tweedehands Engelse boekenhandel.

Verder bezocht ik met een geschiedenisvak het museum voor oudheden in Leiden, wat een ochtend vol pure chaos was. Zo stonden meerdere klassen van basisscholen net als wij om tien uur ’s ochtends paraat om een educatief bezoek te brengen aan het museum. Het gevolg was dat tijdens onze verplichte presentaties bij verschillende objecten er soms wat kinderen tussendoor renden. Ik vond het vooral erg gezellig en leuk, ondanks dat we relatief weinig van het museum gezien hebben en ik te laat kwam voor de rest van mijn colleges die dag. Excursies op de universiteit zijn net zo’n chaos als op de middelbare school, maar ze blijven wel erg gezellig.

Paramore is back: In mei komt het nieuwe album van Paramore uit, na een muzikale stilte van vier jaar. Nu ben ik nooit een diehard fan geweest van de band, maar hun muziek is wel erg leuk. De nieuwe single Hard Times voelt iets meer pop en catchy dan hun andere muziek, maar het is wel een erg leuk liedje (op de afgrijselijk jingle aan het begin na).

Ook Halsey komt binnenkort met een nieuw album: Halsey heeft tot nu toe twee singles uitgebracht van haar nieuwe album, Now Or Never en Eyes Closed, maar daar ben ik iets minder positief over. Beide liedjes zijn wel oké, leuk om een keertje naar te luisteren, maar ook niet meer dan dat. Ik vind het vooral minder leuk dan haar andere muziek omdat er meer “beat” in zit en daar ben ik gewoon nooit echt fan van. Maar wie weet, als het album uitkomt en ik heb er vijf keer naar geluisterd, misschien denk ik er dan anders over.

Er zaten letterlijk gaten in al mijn schoenen: Schoenen kopen is een bezigheid die ik het liefst zolang en zoveel mogelijk uitstel, tot afgrijzen van mijn familie die toch wel graag willen dat ik op schoenen zonder gaten loop. Dus nu heb ik coole gympen van TOMS gekocht. Mijn familie blij, ik blij, de wereld ook weer blij door vegan schoenen en TOMS die een paar schoenen doneert aan een kind in de derde wereld.

Taart eten in Zwolle: Ik was met een vriendin lunchen bij De Gillende Keukenmeiden in Zwolle, een leuke plek in de buurt van de stadsmuur en het water. We hadden fancy limonade en lekkere broodjes, maar er was ook een groot aanbod aan taart, dus nog een extra reden om een keer terug te gaan.

 

Geef een reactie

