16.08.2017

Aangezien ik al een tijd geen stukje meer over mezelf heb geschreven, hier een korte samenvatting van de afgelopen maanden: lichtelijk overwerkt door de studie, een paar dagen Boedapest, zomerschool in Italië en een maand niets doen. In die tijd las ik een hoop boeken, werkte ik een dagje op de Parade in Utrecht, bezocht twee boekenmarkten en begon met het kijken van Star Trek: Deep Space Nine. Een sportief hoogtepunt was toch wel kanoën met familie in Zutphen. Die stad blijkt verrassend veel water en lage grachten te hebben. We moesten onder een tunnel door peddelen die zo donker en smal was dat je echt niets zag en met je handen de muren aan de zijkanten kon aanraken vanuit de kano. Een uitdaging, maar iedereen heeft de toch overleefd.

Een hagelslagavontuur: Iedereen die mij een beetje kent, weet dat mijn ontbijt en lunch al-tijd een boterham met hagelslag is. Laatst kwam ik er via twitter achter dat de Albert Heijn nu hagelslag met verschillende smaakjes in hun assortiment heeft en voor de variatie in mijn eetpatroon was ik wel benieuwd naar hoe die zouden smaken. Ik kocht pure hagelslag met zeezout, maar je hebt ook hagelslag met sinaasappelsmaak en appel-kaneelsmaak. De zeezoutvariant is wel oké, maar niet heel bijzonder. Ik vermoed dat het op ijs lekkerder is, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Een kort gedichtje: “My mouth is a fire escape / The words coming out / don’t care that they are naked. / There is something burning in there” – Andrea Gibson

Kijken meer mensen hier Once Upon A Time? Ik was ooit begonnen aan de serie, liet het toen een paar jaar liggen en het afgelopen half jaar heb ik alle seizoenen in gehaald. Het is geen serie waar je lang over na moet denken, het plot rammelt aan alle kanten, maar ik vind het erg vermakelijk en leuk om te kijken. Mocht je ooit gestopt zijn met de serie omdat alles na zoveel seizoenen erg op elkaar begint te lijken, dan begrijp ik dat helemaal. Maar de musical aflevering is echt ge-wel-dig om te kijken, zelfs als je gestopt bent. Alle personages barsten in zingen uit en de liedjes doen mij denken aan Disneyfilms. Wat mij betreft mogen ze bij elke serie wel een musical aflevering doen!

Tijd voor muziek: De nieuwe albums van Paramore, Halsey en Imagine Dragons zijn ondertussen al wat minder nieuw, maar ik had pas in de vakantie tijd om er goed naar te luisteren. Mijn oordeel over al deze muziek is ongeveer hetzelfde: het is oké. Elk album heeft een stuk of drie nummers die ik echt blijf luisteren, maar de rest vind ik gewoon redelijk, oké. Zowel Halsey en Imagine Dragons hebben steeds meer “beat” in hun nummers, wat niet echt mijn ding is. Leukste nummers zijn Strangers en Heaven In Hiding van Halsey, Whatever It Takes en Mouth Of The River van Imagine Dragons, Hard Times en Rose-Colored Boy van Paramore.

The Shape of Water: Ik vind de films van Guillermo del Toro altijd een beetje creepy door de enge wezens, maar deze film over de band tussen een onderwaterwezen en een schoonmaakster in een laboratorium ziet er wel erg gaaf uit.

Een gedachte over “16.08.2017

  1. Fijn overzichtje! Once Upon a Time is voor mij ook een serie die ik soms maanden niet kijk, dan weer op pak voor even en dan vanzelf weer links laat liggen. Het is heerlijk om te kijken, wat je zegt: vooral omdat je er niet teveel over hoeft na te denken.

Geef een reactie

